Cíl výletu:

Z Prahy na Šumavu do Nýrska

Trasa v bodech:
Praha - Veselý Habr - Rokycany - Švihov - Nýrsko
Trasa v km: 200,00
Zajeďte si na
vareni-peceni.cz
Jezdec: The Rider
Z Prahy hurá na Šumavu. Šumavu není nutné dlouho představovat, připomenu jen, že se rozkládá ve dvou krajích - jihočeském a západočeském, částečně zasahuje také do Rakouska a Německa. Svým návštěvníkům má vždy co nabídnout. Je rájem pro cyklisty. Tento výlet popisuje cestu do západní části Šumavy z Prahy do Nýrska.
kv573Gkolo_navrat
kv573Gkolo_navrat
kv573Gcyklo_za všenory_revnice
kv573Gkrajina_za_revnicemi
kv573krajina_u-Karizku
kv573Gkemp_habr3
kv573Ghabr_rybnik2
kv573Ghabr_kolo1.JPG
kv573Gplz_pahor2
kv573pano_sumava
kv573pano_svihov3
Play
Stop
Cestu do Nýrska jsem si naplánoval na druhou polovinu června. Na výlet jsem se hodně těšil a noc před odjezdem jsem samým natěšením nemohl usnout. Ráno jsem si tedy trochu přispal a oproti hrdinsky naplánovanému odjezdu v 6:00 ráno, jsem nakonec vyjížděl až okolo osmé...Nakonec mi to ani nevadilo, jet nikam nevyspalý proště není to pravé ořechové ani jiné. Sbaleno jsem naštěstí měl a kolo bylo na výjezd pečlivě připravováno několik dní předem. Jízdu na Šumavu jsem si rozložil do dvou dnů, přece jenom, s naloženým kolem není jízda úplně rychlá. Ale je pravda, že za dobrého počasí a brzkého ranního výjezdu by jste to do večera nejspíše stihli. Otázkou je, kdo by Vám otevřel kemp nebo penzion, pokud by jste dorazili pozdě večer. A po cestě se může stát cokoli. Ale za jeden den se to samozřejmě stihnout dá, je to věc osobní volby.
Naložené kolo před odjezdem.
Z Prahy jsem vyjížděl po cyklostezce od Barrandovského mostu po pravém břehu směrem na Radotín. Vyjížděl jsem v pondělí, takže jsem se vyhnul víkendovým cyklistům, kteří tuto oblast často brázdí. A stejně jako o víkendu platí, že čím dále od Prahy, tím je cesta klidnější.
Cyklostezka za Prahou podél Berounky.
V Řevnicích jsem si všiml, že jsem nezapnul stopaře v navigaci, což mě mrzí a na mapě, kterou vkládám, je vyznačená cesta bohužel až z tohoto městečka. Krajina je po této trase až do Rokycan spíše rovinatá, sem-tam mírný kopeček, ale nic hrozného. Trasa vede mezi Brdy z jedné strany a Hořovickou pahorkatinou z druhé strany. Můžete se tak kochat nádherným výhledem do krajiny, kdy jsou kopce po stranách a vy jedete téměř rovinku.
Krajina v první části cesty je spíše rovinatá.
Pomalu jsem se blížil k cíli první části cesty. Tady bych chtěl zmínit průjezd oblastí zvanou Kařízek. Za mě je to naprosto úchvatná krajina, kterou projíždíte na kole a kocháte se. Za slunečného počasí je tato krajina nádherná. Musel jsem na chvíli zastavit a užívat si ten nádherný pohled. A nejlepší na tom bylo, že na dohled žádný dům či stopa po průmyslu apod. Zkrátka nádhera, kterou si užijete na kole rozhodně více, než když krajinu profrčíte autem.
Prostě zastavíte a kocháte se.
První část výletu jsem zakončil v kempu Veselý Habr. Jedná se spíše o menší kemp v přírodním parku Radeč. Posledních asi 10 km před kempem projíždíte asfaltovou silnicí lesem, cesta je velmi příjemná. V lese je i samotný kemp. Veselý Habr je místo, které je vhodné pro trávení dovolené.
Kemp Veselý Habr - klid a pohoda.
V areálu kempu je rybník s hloubkou do pasu všude, což je fajn, voda pořád kafíčko a pokud nemáte pupek až ke kolenům, v klidu ho přeplavete a neutopíte se. Mě osobně se to moc líbilo. Lesy, koupání a pohoda.
Rybník zvaný kafíčko.
Rybník se mi líbil natolik, že jsem si u něj postavil stan. Tenhle výlet spadá do období covidového šílenství a v kempu byli zejména jeho stálí obyvatelé, kteří sem jezdí jako na chatu, mají zde i vlastní celo letní karavany. Dle sdělení majitele v kempu nejsou ani v létě opilci, sám by je prý osobně vyhodil. Postavu na to měl. Tenhle výlet jsem absolvoval se stanem a byla to pro něj zatěžkávací zkouška. Váží necelá dvě kila a je pro dvě optimisticky naladěné osoby. Zatěžkávací zkouškou byla první bouřka, která přišla v noci. K mému údivu se stan ani nehnul a nenapršela do něj ani kapka. Takže se stanem spokojenost.
Stan na to možná nevypadá, ale je pevný a nepromokavý.
Jak jsem se zmínil, v noci přišla bouřka, ale naštěstí ráno byla již pryč a zbylo lehce podmračené počasí. Vyrazil jsem tedy na druhou část cesty s cílem v Nýrsku. Jestliže první část cesty byla spíše rovinatá s občasnými kopečky, druhá část zejména v oblasti za Rokycany přes oblast Švihovské vrchoviny, byla kopcovitá. Tam kopce opravdu začínají. Pro sebe jsem si ji nazval oblast - V. Přesně tak cesta v tomto úseku vypadala. Nahoru a dolů a znova. Chvílemi Vás napadá, že už musíte být na Šumavě a za kopečkama...
Přes Švihovskou vrchovinu.
Nicméně, nic netrvá věčně, ani cesta přes jednu pahorkatinu. Začnete sjíždět do oblasti Klatov, což je v podstatě placka. Začínají zde šumavské cyklostezky. Výhledy do krajiny jsou zde dechberoucí. Pro fotografy skutečná lahůdka.
Výhledy v oblasti Klatov jsou nádherné.
Po jedné z nich dojedete až k vodnímu hradu Švihov, který však v době kdy jsem okolo něj já měl svůj vodní příkop vypuštěný a renovoval se. Ale za návštěvu hrad zcela jistě stojí. V areálu hradu jsou stojany na kolo. Nebo tam byly, když jsem tam byl.
Vodní hrad Švihov, bohužel v době opravy vodního příkopu.
Nakonec jsem dorazil do kempu v Nýrsku. Kemp musím pochválit, majitelé se o něj dobře starají a jsou přivětiví k cyklistům. Kolo jsem měl uzavřené ve vyhrazené boudičce, žádný speciální příplatek za to nechtěli. Areál kempu sousedí s koupalištěm s bazénem se slanou vodou. Ke kempu patří také přilehlá restaurace a společenská místnost s TV, kde si můžete dobít powerbanku a mobil. Nic za to ode mě nechtěli. Byl jsem zde na konci června, kemp byl poloprázdný a bez opilců. Je ideální základnou k výletům dále na Šumavu. Odsud jsem vyjížděl na výlety k ledovcovým jezerům, do oblasti Špičáku a Železné Rudy. Shrnutí výletu: Měl jsem štěstí, že jsem vyjížděl za sluníčka. Postupně se počasí trochu zhoršilo, ale nic hrozného. Bouřky byly naštěstí jenom v noci (no, ale taky nemusely být vůbec, já bych je chtěl na čas dovolené zrušit...). V navigaci jsem si zadal trasu pro horské kolo, většinu cesty tvořily cyklostezky a silnice nižších tříd. Pouze v oblasti za Dlouhou Loukou jsem jel cca 2 km po polní cestě. Ale nebyla nějak strašná, projel jsem ji i s naloženým kolem bez ztráty kytičky. Celkově byla cesta pohodová a na mnoha místech kochací. Je samozřejmě na Vás kudy pojedete a jak dlouho. Cestu si můžete rozložit na více dnů a navštívit zajímavá místa, kterých je při cestě zcela jistě dost. Jezdit se stanem má svá pro i proti. Stan samotný v mém případě moc místa nezabral. Spacák si ho vzal mnohem víc. I když jsem výlet strávil ve stanu, pro další výlety na více dní jsem se rozhodl využívat více služeb penzionů. Umýt se ve sprše a spát v posteli je prostě fajn. Zaplatíte sice o něco více než za stan, ale dají se najít pensiony a ubytování za dobrou cenu. Jenom je potřeba trochu hledat. Jsou různé vyhledávače ubytování, některé Vás mohou dobře nasměrovat. Za mě to ale nejsou takové ty velké jako je ..., protože si berou od ubytovatelů nemalý poplateček. A ten se Vám zpětně promítne do ceny. Cestu jsem abslovoval na gravel - biku. Pokud pojedete na Šumavu z podobného směru jako já, doufám, že Vám můj popis poslouží jako „malý” návod na cestě. Šťastnou cestu.
Komentáře

Všechna práva vyhrazena. | Copyright © 2022 - 2025 kolo-vylety.cz